08.02.2013

First stages of designing a wedding gown.

Rzeczą, która zawsze bardzo mnie interesuje jest sposób pracy projektantów. Jak zbierają informacje, czym się inspirują oraz jak szkicują i wprowadzają w życie swoje pomysły. Okres, kiedy projektowałam wyłącznie przy maszynie, minął bezpowrotnie. Choć wariacje przy manekinie z udziałem tkanin należą do rzeczy bardzo przyjemnych, staram się nie zapominać o tych pierwszych etapach projektowania - planowania i szkicowania.
 
I am always curious how designers and design students work - how they research, sketch, change and execute their ideas. The period I was working with the machine only is gone. Designing on the spot with fabrics and mannequin is a pleasant thing but right now I don't forget about these very first steps - planning and sketching.

Oto przykładowy rysunek sukni ślubnej, swobodnej, z delikatnym motywem geometrycznym. Ostatnimi czasy pracuję nad kreacją, której zamierzam poświęcić dużo czasu. Będzie to moja pierwsza suknia inspirowana stylem couture, ponieważ wymaga naszywania wielu ozdób ręcznie. Jest to bardzo żmudna, ale równocześnie ekscytująca praca. Trzymajcie kciuki!

Jeśli przed wykonaniem kreacji mam wątpliwości, co do koloru, czy wzoru, mogę liczyć na Yasida (zajmuje się projektowaniem samochodów), który bez problemu nanosi motywy w Photoshopie. Choć działa w zupełnie innej dziedzinie designu, zawsze mogę liczyć na jego pomoc i dobrą radę.

So, here it is, a sample design idea of a wedding gown. Right now, I am in the progress of creating a couture piece, which demands a lot of hand sewing. When I feel like illustrating my ideas before the execution, I can always relay on my boyfriend, an automotive designer, who can easily place the exact color or texture in Photoshop. Also, I can always seek his advice, despite the fact he's in a completely different design field.



Stages:

a quick sketch and notes
applying colors and changes



16 komentarzy:

  1. :) ja lubię wszelkie wersje dochodzenia do efektu końcowego, każdy z nas ma swój pomysł na tworzenie, suknia bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Być może zdecyduję się na jej uszycie :)

      Usuń
  2. jestem ciekawa efektu końcowego! i bardzo bardzo podobają mi się Twoje szkice, w ogóle sposób w jaki rysujesz ;) wiadomo już co ze studiami? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie miło mi to słyszeć. Przedtem nie sięgałam po ołówek i kartkę zbyt chętnie, staram się to zmienić :)

      Wyniki rekrutacji będą wiadome pod koniec marca :) Całusy! ♥

      Usuń
  3. czy te rysunki tworzysz w jakims programie, czy moze masz jakies specjalne kredki itd. do ich ryswania ? z gory dziekuje za odp

    a projekt cudny !
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      Z rysunkami różnie bywa - generalnie zwykle szkicuję za pomocą ołówka HB lub H, potem wspomagam się markerami firmy Promarkers. Polecam rówież Copics (niestety są droższe) i francuskie Graph'it. Co do programów, korzystam z niezawodnego Photoshopa. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. mnie się może raz zdarzyło coś narysować przed uszyciem, dlatego pewnie, że nie mam do tego zupełnie talentu. Efekt w pfotshopie genialny:) a mój manekin właśnie do mnie jedzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja potrzebowałam wiele samozaparcia, żeby szkicować przed wykonaniem projektu, więc to rozumiem :)) Co do manekina - dobra decyzja, jest niesaowicie pomocny!

      Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Zapowiada się pięknie!!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely pictures honey :) I like your blog <3 I think that we should follow each other on GFC and bloglovin :D let me know :)
    New post is up on my blog
    oxoxoxo
    Marie

    OdpowiedzUsuń
  7. no ciekawie to wygląda :)

    a co do moich zakupowych tricków, zapraszam do pobrania z bloga poradnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Wam wszystkim! ♥

    OdpowiedzUsuń

Skomentujesz - odwiedź mnie ponownie - bardzo możliwe, że odpisałam ;)