13.12.2012

Sketches - Off Fashion 'Zodiacal Hybrid' submission

Off Fashion Festival is a very inspiring event for fashion designers and enthusiasts. It takes place in Kielce each half a year and me personally, I had an opportunity to take part in XII edition, called 'Zodiac Influence'. Being sure, that it is necessary to follow the main theme, I designed a collection called 'Zodiacal Hybrid'. Ultimately, it turned out that it's just one of the possibilities and it's even allowed to present an existing collection. Anyway, the whole designing process was a great experience that taught me a lot. The only issue was dealing with time. After the announcement of semi-finalists I was given less than 3 weeks to complete my designs. It turned out too little because some of the fabrics I planned to use were difficult to find. Moreover, constructing and hand-sewing took me a lot of time so next time, I will definitely start creating the collection sooner.

Here are sketches and ideas of the collection. I was inspired by 'zodiacal hybrids', that means people who don't exactly know which zodiac sign they are. Overall, I am very satisfied with my work and soon, I will start creating another collection, not being scared of paper and pencil anymore ;)


Off Fashion Festival to konkurs dla projektantów i entuzjastów mody odbywający się raz na pół roku w Kielcach. Edycja, w której ja wzięłam udział była już dwunasta, więc całe wydarzenie odbyło się bez większych problemów organizacyjnych i zdecydowanie je polecam. Jedynym problemem był temat przewodni edycji - 'Zodiac Influence'. Byłam pewna, że należy zaprojektować kolekcję, która jest bezpośrednio z nim związana, ale na miejscu okazało się, że wielu projektantów prezentowało kolekcje już istniejące. Dlatego następnym razem zacznę przygotowywać się do konkursu znacznie wcześniej, ponieważ 3 tygodnie na uszycie wszystkiego było nie lada wyzwaniem i niestety nie wszystko wykonałam tak, jak zaplanowałam. Ale od tego właśnie jest pierwszy raz i zdecydowanie nie żałuję udziału w Off Fashion, bo było to świetne i bardzo inspirujące wydarzenie. Na dodatek podczas przygotowań bardzo rozwinęłam swoje umiejętności - w szczególności szkicowania i konstrukcji.

Nim pokażę Wam zdjęcia z wybiegu i sesji zdjęciowej, oto moje zgłoszenia konkursowe. Zainspirowałam się tzn. 'zodiakalnymi hybrydami', czyli ludźmi, którzy nie wiedzą, którym dokładnie znakiem zodiaku są. Ogólnie rzecz biorąc jestem dość zadowolona ze swojej pracy i niedługo rozpocznę tworzenie nowej kolekcji. W szczególności torebek. Pozdrawiam! :)


  






2 komentarze:

Skomentujesz - odwiedź mnie ponownie - bardzo możliwe, że odpisałam ;)